Nazwa domeny internetowej będzie miała kluczowe znaczenie dla Twojej strony WWW. Wybór nazwy nie powinien być zatem nieprzemyślany i przypadkowy.
Podstawowymi czynnikami jakie należy uwzględnić przy wyborze nazwy domeny są:
Ludzie zapamiętują nazwę domeny, która łatwo wpada w oko i w ucho. Krótka i łatwa nazwa domeny zostanie zapamiętana jeśli ktoś zobaczy ją gdzieś w Internecie, gazecie lub usłyszy w reklamie radiowej.
Nazwa domeny może kojarzyć się z nazwą firmy (np. microsoft.com), oferowanym produktem jaki firma oferuje (np. hostingfirmowy.pl) lub w przypadku sklepu internetowego nazwa domeny może zawierać nazwę branży (sklepodkurzacze.pl). Nie jest to regułą, zwróć uwagę na nazwy największych serwisów w Internecie allegro.pl (a nie aukcje.pl), google.pl (a nie wyszukiwarka.pl), merlin.pl (a nie ksiegarnia.pl). Nazwa domeny nie powinna zawierać polskich znaków ponieważ ludzie przyzwyczaili się już do ich braku w adresach internetowych.
Poniżej popularne w Polsce końcówki (rozszerzenia) domen:
Można również rejestrować polskie odpowiedniki domen funkcjonalnych np.: .com.pl, .info.pl, .org.pl, itd. oraz domeny regionalne wskazujące na konkretny region lub miasto np. .krakow.pl, .warszawa.pl.
Podczas wyboru nazwy domeny należy wziąć pod uwagę zasięg obszaru geograficznego na jakim firma oferuje swoje usługi - czy jest to zasięg lokalny, krajowy, europejski czy może światowy.
Nie trzeba rejestrować domeny z końcówką .eu dla firmy oferującej usługi remontowe w Kielcach. Lepszym rozwiązaniem będzie zarejestrowanie tej firmy na domenie lokalnej usługi-remontowe.kielce.pl lub na domenie krajowej uslugi-remontowe.pl, remontykielce.pl, itd.
Wiele osób twierdzi, że słowa kluczowe w nazwie domeny pozytywnie wypływają na wysoką pozycję w rankingach wyszukiwarek (np. google.pl), czyli pomagają w pozycjonowaniu stron. Jest to błędne myślenie ponieważ dla Google, czyli najważniejszej wyszukiwarki w Polsce i na świecie występowanie słowa kluczowego w nazwie domeny nie ma żadnego znaczenia. Dlatego należy wybierać nazwy najkorzystniejsze z punktu widzenia marketingu (krótka dźwięczna domena, nazwa firmy, nazwa usług, produktów itd.), a nie pozycjonowania.
HostingFirmowy, to solidny dostawca usług hostingowych. Rzeczowe podejście do tematu oraz elastyczna współpraca; sprawia że firma jest jak najbardziej godna polecenia.
Piotr Twardowski, Barlinek S.A.
www.barlinek.com.pl
Hosting wspaniały, kontakt natychmiastowy, doradztwo precyzyjne i rzeczowe. Czego można chcieć więcej od hostingu ?. Pink Crow poleca !
Hirek Wrona PinkCrow Sp. z o.o.
www.pinkcrow.pl
Jesteśmy bardzo zadowoleni z usług HostingFirmowy.pl.
Od samego początku naszej współpracy nie mieliśmy, żadnych problemów technicznych, i na wszystkie nasze prośby pracownicy Firmy reagują błyskawicznie.
Planujemy długotrwałą współpracę z Firmą Arena Internet, ze względu na Jej profesjonalizm i doświadczenie.
Gorąco polecamy też innym jeszcze nie do końca zdecydowanym.
Piotr Chrzan, Video-Max Sp. z o.o.
www.video-max.com.pl